Skip to the content

Tee kanssamme nopeita toteutuksen protoja ja soveltuvuustestejä

Kokeile, protoile, kehitä ja opi

Kokeilun ja protoilun avulla opit nopeasti arvokasta tietoa käyttäjistä, asiakkaista ja markkinasta.

Saat tietoa tukemaan päätöksentekoa ja säästät aikaa ja rahaa kun tiedät tarkemmin mikä on toteutettava lopputuote

Käyttäjien kanssa keskustelu ja olettamusten tekeminen ei vielä vie sinua perille, mutta kun voit tarkkailla ja havainnoida, kuinka ja miten oikeat käyttäjät käyttävät ominaisuuksia joita pidit heille tärkeinä ja olellisina olet jo lähellä onnistumista ja oppimista.

Kun teet nopeita kokeiluita ja protoja, voit nopeasti testata idean toimivuuden ja saada käyttäjäpalautetta. Palaute ja havainnointi auttaa puolueellisten ja vinoutuneiden ajatusten oikomisessa ja parantaa lopullisen tuotteen laatua. 

Voit testat hypoteeseja sekä jalostaa ideaa, Voit tehdä käytettävyystestejä oikeiden käyttäjien kanssa ja kerätä havaintoja ja dataa päätösten tueksi.

Prototyyppi

Prototyyppien avulla on tarkoitus tehdä helposti ja nopeasti hyvin varhaisessa vaiheessa testejä ja havainnointeja innovoiduista design suunnitelmista. 

  • Aloita Protoilu varhaisessa vaiheessa projektin alussa
    Design Thinking metodissa tavoitteena on mennä nopeasti kohti toimintaa. On parempi mokata nopeasti alussa pikaisella prototyypillä, kuin kuin käyttää paljon resursseja viimeistellyn tuotteen kokeiluun, ja huomata vasta sitten, ettei se lennä.
  • Älä käytä liikaa aikaa
    Prototyypin tekeminsessä on kyse nopeudesta; mitä enemmän käytät aikaa prototyypin tekemiseen, sitä enemmän innostut omasta ideasta ja alat tekemään myös tiedostamatta arviointeja ja alat toimimaan puolueellisesti.
  • Muista miksi ja mitä varten testaat ideaasi
    Kaikillla prototyypeillä pitäisi olla heti alussa keskeinen testattava ongelma. Älä kadota tätä ongelmaa, mutta samalla älä myöskään ole liian sitoutunut tähän jotta huomaa muut opittavat asiat
  • Pidä käyttäjä aina mielessä
    Testaa prototyyppiä aina määriteltyä käyttäjän käyttötapausta ja tarvetta vasten. Testin tarkoituksena on oppia enemmän tavoitteista ja todellisuudesta ja parantaa omaa ideaa.

MVP - minimum viable product

Minimum Viable Product, eli MVP on usein väärin ymmärretty hypesana. 

MVP on minimaalinen versio tuotteesta, jolla päästään keräämään loppukäyttäjältä palautetta ja testaamaan markkinaa. Tarkoituksena on testata mahdollisimman pienellä työllä, mahdollisimman nopeasti ja minimaalisilla kustannuksilla uuden tuotteen tai palvelun markkinakelpoisuus.

Kaikilla MVP toteutuksilla on yksi yhteinen asia: ne on nopeampia toteuttaa ja ottaa käyttöön ja ne sisältävät keskeisimmät ominaisuudet lopputuotteesta.

Yleisimmät askeleet MVP:n toteutuksessa:

  • Ideointi
  • Minimointi niin että voidaan tarjota keskeisimmät ominaisuudet
  • Kehitetään helpoin tapa jolla valitut arvot voidaan toteuttaa ja toimittaa
  • Testaus ja palautteen kerääminen
  • Iteraatio kokemusten perusteella

Testaus ja Iterointi

Kun teet nopeita kokeiluita ja protoja, voit nopeasti testata idean toimivuuden ja saada käyttäjäpalautetta.

Palaute ja havainnointi auttaa puolueellisten ja vinoutuneiden ajatusten oikomisessa ja parantaa lopullisen tuotteen laatua. 

Voit testat hypoteeseja sekä jalostaa ideaa, Voit tehdä käytettävyystestejä oikeiden käyttäjien kanssa ja kerätä havaintoja ja dataa päätösten tueksi.

Anna meidän auttaa sinua Innvoimaan ja kehittämään kuten Startup -yritys

"Innovoi ja luo uutta muutamassa päivässä Design Thinking ja Design Sprint menetelmillä"

Prosimo Oy

Simo Pulkkinen
CEO

Kotisaarenkatu 3 E 26
00550 Helsinki
Finland

Email. info@prosimo.fi

Digitaalisen maailman konsultointia ideoinnista ja innovoinnista laadukkaisiin toteutuksiin, joita kehtaa näyttää kaverille

Prosimo

Jutellaan lisää